House of Nashya ;
profile affiliates free page refresh follow

disclaimer
about
 aummchakkk !
typical selfie(s)*
Hello, i'm nazatul nashya ramli . Currently studying at UiTM Lendu, Melaka. Love you & fOOdz.
I'm c o o l !
 Add Me Follow Me Follow Me

bored?
ask me anything


exo-l?
click these




blog archieve
have a look

  • Tutorial : Link Hover Berpelangi
  • Tutorial Buang Word Verifications *Semua Template
  • Hadiah untuk First Giveaway by Nazatul Nashya
  • TAMAT ! Pencarian SPONSOR untuk GiveAway Akan Data...
  • Design Sendiri Je ^^
  • Dilanda Problema ! Mr.Muscle, Tolong Saya !
  • Tutorial : Letak Iklan Churp-Churp di Sidebar
  • Tutorial : Header hover Hilang
  • Tutorial : Ringankan Blog
  • Freebies : Background Random #1


  • chatting
    let's talking


    followers
    puhlisss

    instagram
    beep beep


    thankyou
    big clap


    Template & design was made by Adam Faiz. Thanks to Michiko for the basecode, & Wanaseoby for the useful tuto and colourful backgrounds. TQ~!



    Review Novel Super #1 : Suami Aku Ustaz
    Wednesday | 0 comments

    Assalamualaikum :)


    Pernah baca novel ni? Kalau pernah mari jerit sama-sama !
    Memandangkan novel Suami Aku Ustaz karya Hannah Dhaniyah yang begitu hebat ini, aku nak share lah kat korang sikit-sikit pasal cerita ni. Okay, ni novel yang baru je melekap kat hati aku. Wauu ! Sungguh menarik dan terhibur baca novel tu. Novel yg ada unsur Islamik diterapkan cukup sempurna. Sikit-sikit bagi iktibar kepada diri kita juga. Untung Nur Alisa dapat Ustaz Muhammad Nur Hafiz ni :) Okey, jom baca sikit sinopsis novel tersebut :

    Alisa bukanlah anak gadis yang nakal mana pun. Tapi bila mak dengan ayah sudah mula tidak percayakan diri dia, apa lagi yang dia boleh buat? 
    “Kami nak satukan kamu dengan Hafiz sebelum kami bertolak ke Mekah.” 
    Yang menjadi masalah buat Alisa apabila ‘TIDAK’ bukan salah satu pilihan jawapan yang dia ada. Dan dia pula tidaklah pernah terfikir hendak melarikan diri daripada keluarga. Senakal-nakal Alisa, kasih sayang mak dengan ayah masih mampu membuatkan dia mengikut kata mereka. Tapi macam mana pula dengan cita-cita dia? 
    “Dia itulah ustaz di sekolah aku. Ustaz yang popular pula tu sebab masih belum berpunya. Hendak dikatakan handsome, semestinya tidak. Pada aku, dia bukanlah tergolong di dalam lelaki idaman aku. Tetapi, kalau sudah ramai yang mahu mengisi borang untuk masuk ‘Kelab Peminat Ustaz Hafiz’ sekiranya kelab itu wujud, mestilah dia tu ada rupa, ya tak? Aduh! Tidak fasal-fasal dia menjadi kepunyaan aku pula.” 
    Macam mana agaknya apabila Alisa yang berperangai gila-gila terpaksa hidup dengan Hafiz yang hidupnya skema? Tapi skema ke Hafiz kalau perangainya suka menyakat Alisa sejak lahir sehinggalah besar? 
    “Cuma aku harap, kahwin ni bukan bermakna hidup aku berakhir. Well, kau tahulah kan. Cita-cita aku ni tinggi. Pada aku umur baya kita ni sebenarnya hidup kita baru bermula. Mana nak belajar, nak kerja. Aku harap, everything is going to be well.” 
    Alisa. Cita-citanya setinggi langit, cintanya masih belum pernah berputik. Akan wujudkah cinta buat si suami dan bertahankah jodoh mereka berdua? Perlukah salah seorang berkorban hanya untuk membuatkan cita-citanya kesampaian?

    Menarik kan? Jadi apa tunggu lagi...Jomlah gi Kedai Buku and terus beli novel ni !
    Rugi kalau tak baca. Harga hanya RM 22 untuk Sem. Malaysia dan RM 25 untuk Sabah/Sarawak.



                        And ada satu berita ya, percubaan pertama pelakon kelahiran Singapura, Adi Putra mengarah dan menerbitkan filem sulungnya adalah satu langkah yang cukup berani ! Tak sabarnya nak tengok filem pertamanya tu. Wah ~ Dan lagi terkejut kan, filem pertama dia tu tajuknya Suami Aku Ustaz . Yesss, novel ni ^^ Tak sabar menanti wooo :D Ada juga orang kata Izzue Islam yang akan memegang watak Ustaz Hafiz dan Nora Danish pula sebagai Alisa. Tapi, mungkin tidak juga sebab Adi Putra yang beritahu bahawa beliau yang memegang watak Ustaz Hafiz. So, goodluck ya. Pengambaran telah dibuat sekitar negeri Melaka. Maklumat lanjut sila ke sini


    thesuperb,
    -nazatulnashya-